سوغات شهرهای ایران
نوشته شده توسط : آس چارتر

سوغات استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی از استان هایی که دارای سوغاتی های بسیار زیاد ومتنوعی می باشد، از معروف ترین آن ها می توان به زعفران اشاره کرد که از سوغات اصلی این استان می باشد،  علاوه بر زعفران می توان به عناب، انار، زرشک و نقل و نبات، ادویه و خشکبار، اشاره کرد. صنایع دستی استان خراسان رضوی نیز بسیار متعدد و متفاوت می باشد که می توان به جانماز، عطر، تسبیح، مهر، انواع انگشترهای تزئینی و فیروزه اصل نیشابور که از با ارزش ترین سوغات های استان خراسان رضوی می باشد.

سوغات استان خراسان شمالی

از بی نظیر ترین سوغاتی های بجنورد می توان به انواع آب نبات اشاره کرد که از اصلی ترین سوغاتی های این استان می باشد، همچنین انگورهای بجنورد از خوشمزه ترین سوغاتی های خوراکی در این استان بشمار می رود، از دیگر سوغاتی های استان خراسان شمالی صنایع دستی آن می باشد که می توان فرش های دورو و گلیم های دیدنی و پرطرفدار می باشد.

سوغات استان خوزستان

خوزستان از استان ‌های زیبا و پرنشاط جنوب کشورمان که دارای آب وهوای بسیار گرمی می باشد، انواع خرما و کلیچه که نوعی نوع کلوچه محلی این استان می باشد از دیگر سوغات های اهواز کپوبافی، احرامی ‌بافی و گلیم افشار می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران اهواز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: